Primary Advertiser

"הבת שלי עמדה ללדת ואני הייתי חייב להופיע. זו תחושה שקשה לתאר"

בשיתוף FRIENDS

26.10.2022 / 12:13

צמד האחים אסנר הפך כבר לתופעה שקשה להתעלם ממנה. עוזי ואחיו חיים מספרים על הקהל העצום שהולך אחריכם מזה 20 שנה, טובי האמנים שלוקחים חלק במופעים ועל סדרת ההופעות החדשה עם מיזם התרבות FRIENDS מבית ההסתדרות

האחים אסנר/יח"צ

מיזם FRIENDS מבית ההסתדרות נולד מתוך חזון ציוני-חברתי שמטרתו להנגיש את התרבות לכל תושבי ישראל, בדגש על הגרים בערי הפריפריה. לשם כך החליטה ההסתדרות לחדש את אולמות מופת שברשותה ולהשמיש אותם תחת השם "FRIENDS" - רשת מועדוני תרבות ישראלית, שמביאה תמהיל של מיטב ההצגות, ההופעות ומופעי הסטנד אפ במחירים שווים לכל כיס. שישה מתוך האולמות כבר נפתחו בדימונה, ירוחם, ראשון לציון, באר שבע, אילת ונהריה עם הופעות של האמנים המובילים בישראל, ועוד אולמות ייפתחו בהמשך.

האחים אסנר. יח"צ,
האחים אסנר/יח"צ

בין כל ההצגות, מופעי הסטנדאפ ומופעי המוזיקה הגיעה סדרת מופעים חדשה אל היכלי FRIENDS של "האחים אסנר".

מתחת לרדאר התקשורתי, בלי תשומת הלב שמקבלים הרבה אמנים אחרים, בלי כתבות ענק בעיתונים ובלי השתתפות בתוכניות עתירות רייטינג, מתנהלת לה כבר 20 שנים תופעה ייחודית אשר הגיעה ונגעה במאות אלפי אנשים בכל רחבי הארץ - האחים חיים ועוזי אסנר.

מתי סרי. דור מלכה,
מתי סרי/דור מלכה
דורית ראובני. יח"צ,
דורית ראובני/יח"צ

לקרוא למה שהם עושים שירה בציבור או ערבי זמר יהיה לא נכון. כן, הקהל שר איתם, אבל הקהל שר גם בהופעות של שלמה ארצי. האחים אסנר מייצרים ערבים שהם לא פחות מתוכנית אירוח בשידור חי בהם הכל יכול לקרות, וכשאומרים הכל, מתכוונים לכך.

הבמה של האחים אסנר נותנת כבוד לתרבות הישראלית, לזמרים הישראלים, למילה הכתובה ולא פחות חשוב - לקהל. האמנים שמגיעים להתארח יודעים זאת ומגיעים בחדווה ענקית - לירון לב, ישראל גוריון, בן ארצי, דורי בן זאב, חני נחמיאס, דניאל סולומון, מתי סרי, נתן דטנר, מירי אלוני, להקת סקסטה, סיוון טלמור, אסתר רדא, פיטר רוט, ירמי קפלן, אריק סיני, ענת בן חמו, חן כהן,מיקה עינב רבקה מיכאלי, רז שמואלי, ששי קשת, דני רובס ואחרים - כולם לוקחים חלק בערב של כבוד לתרבות הישראלית ומגיעים פעם אחרי פעם.

אין הרבה אמנים בישראל שמצליחים להביא כל כך הרבה אנשים להופעות שלהם לאורך תקופה ארוכה! הקהל שלהם אינו תלוי גיל. אם צריך לפלח את הקהל שמגיע פעם אחר פעם ניתן לומר שזהו קהל שמחפש אווירה שונה, ערב שכולו כיף טהור ושמחה גדולה, ערב שבו אתה לא בטוח מה יקרה על הבמה, אבל ללא ספק תצא עם חיוך על הפנים.

האחים עוזי (65) וחיים (51) הם צמד חמד. אי אפשר לשבת ליד השניים מבלי לצחוק תוך מספר שניות. הדינמיקה בין השניים היא שעושה את ההבדל ומייחדת אותם מכל מופע אחר שקיים בישראל. כמו אצל כל אחים, הקשר ביניהם הוא כזה שאף אחד לא יכול לפרק - מלבדם.

האחים אסנר. אילן בשור,
האחים אסנר/אילן בשור

מה דעתכם על מיזם?

עוזי: "מרגש להופיע ברשת אני חושב שזה הדבר הכי נכון לקירוב התרבות לפריפריה ואין דבר יותר מוצדק מהמופע שלנו שמתקרב ונושק למיזם מאשר להגיע ולהופיע שם. המיזם שכולו חזון של צינות תרבותית משתלב נורא יפה עם המופע".

חיים: "ניכר היה לראות את זה כשיוסי וולף מנכ"ל הרשת הזמין אותנו להופיע לא חשבנו שהדבר יצליח כל כך ,זה היה נורא חגיגי ומעניין זה בהופעה הראונה בFRIENDS בנהריה, הקהל היה מרותק ועשינו שם חגיגה מטורפת".

אז מה בדיוק קורה איתכם על הבמה בהופעות? איך היותכם אחים תורמת או גורעת?

עוזי: "כבר קרו מקרים בהם במהלך ההופעה רבנו על הבמה ולא דיברנו בינינו עשר דקות, והקהל לא הרגיש ולא ידע. אלה הדברים הקטנים שיש בין אחים".

חיים: "הדינמיקה שיש ביננו בחיים עוברת גם לבמה. אנחנו אוהבים לצחוק גם במצבים קשים. בשבעה של אבא שלנו, לדוגמה, פיברקתי כל מיני מברקי תנחומים מראש הממשלה ומהנשיא כדי לראות איך עוזי יגיב".

עוזי: "והוא הצליח להפיל אותי, אבל החזרתי לו. ביום ההולדת הארבעים של חיים שלחתי לו אנשים שהתחזו לחוקרי מס הכנסה שחקרו והתעללו בו חצי שעה. אבל אחר כך פירגנתי לו בשיעור טיסה. זו הדינמיקה ביננו. כנראה שלא התבגרנו".

חיים: "ומצד שני זה עובר מצויין על הבמה. אין משהו מהנה יותר מלראות אנשים ששרים ונהנים, אבל גם צוחקים עד דמעות בהופעות שלנו".

אבל לא הכל מצחיק בהופעות, בעיקר לא באחת ספציפית. שתי דקות לפני תחילת ההופעה עוזי פונה באמבולנס לבית חולים כיוון שהרגיש לא טוב. חיים נאלץ להעביר את המופע לבד כשאימם בקהל. למרות הסיטואציה המפחידה הוא מצא לנכון להתלוצץ, לבקש שיסגרו את האור על הפסנתר של עוזי ולהכריז שהוא יוצא בקריירת סולו.

בהופעות הכל יכול לקרות, גם לידה. ירידת מים של בתו של עוזי רגע לפני הופעה אחרת הייתה אירוע מרגש. לבת, שהייתה אמורה להופיע על אביה ודודה באותו הערב, ירדו המים והיא נסעה במהירות לבית החולים, בעוד הסב הטרי ממשיך את ההופעה.

עוזי: "אני לא יכול לתאר את התחושה הזו שהבת שלי עומדת ללדת ואני חייב לעשות את ההופעה ולא להיות איתה באותם רגעים. מצד אחד זה שובר את הלב ומצד שני אני לא יכול לבטל את ההופעה שמאות אנשים קנו אליה כרטיסים וחיכו לה. בסוף הצלחתי להגיע לבית החולים ממש לפני הלידה ולשהות לצידה."

האחים אסנר גדלו בנווה שאנן, חיפה. אמנם הבדל הגילאים בין השניים הוא 14 שנים, אך מאז ומעולם הם היו בלתי נפרדים. חיים החל להסתובב בהופעות כבר בגיל 8 בעקבות עוזי. בגיל 13 כבר ליווה את שולה חן בהופעותיה כשאחיו לא יכול היה לעשות זאת.

עוזי: "היו הופעות שבגלל לוח זמנים לא יכולתי להגיע אליהן. כשחיים הפספוס הגיע להופעות חשבו שעובדים עליהם. אבל הוא פשוט מוסיקאי מחונן".

חיים ועוזי נחשבים לכשרון אדיר במוסיקה הישראלית, ועבדו עם טובי האמנים בארץ - גלי עטרי, טוביה צפיר, יהורם גאון, ירדנה ארזי, חווה אלברשטיין, דודו פישר, נתן דטנר, היו אמונים על אינספור ספיישלים בערוץ 1 וכו'.

השניים החלו לשתף פעולה, כאמור, לפני כעשרים שנה. כשהחליטו לעבוד ביחד רבים בסביבתם התפלאו על המהלך.

זה באמת מפתיע. שני אחים המתחרים אחד בשני משתפים פעולה?

חיים: "לקחנו את החיסרון והפכנו אותו ליתרון. החיבור בין שנינו הוכיח את עצמו מיידית".

וכנראה שזה נכון, כי ההומור והכוח המשותף עשו להם כנפיים ובמהרה השניים הפכו למובילים בתחומם, ולראיה - יש לאחים עשרות אלפי אנשים בכל הארץ המגיעים להופעותיהם בכל חודש.

ההופעות הקרובות של האחים אסנר ברשת מועדוני FRIENDS

FRIENDS ראשון לציון :

· 16.11 FRIENDS - ערב מחווה לשיריו של אריק לביא בהשתתפות בן ארצי, דורי בן זאב, ומתי סרי

· 10.1- ערב מחווה לשיריה של המשוררת רחל שפירא בהשתתפות: משה דץ,רז שמואלי,צלי ינקו ,חן כהן

· 22.3- מופע הצדעה לפסטיבלי הזמר לדורותיהם

· 17.5 - מיטב שירי הלהקות הצבאיות בהשתתפות בן בן ארצי ורד םיקר, שי זורניצר, ענת בן חמו ולירון לב

FRIENDS נהריה :

· 6.09.22 - יום ג' - 20:30 - ערב מחווה לשלמה ארצי ושלום חנוך. אורח: דניאל סולומון. בהשתתפות: לירון לב, שי זורניצר, צילי ינקו, שיר ביטון.

· 8.11.22 - יום ג' - 20:30 - ערב מחווה לשיריו של אריק לביא. בהשתתפות: בן ארצי, דורי בן זאב ומתי סרי.

· 3.01.23 - יום ג' - 20:30 - ערב מחווה לשיריה של המשוררת רחל שפירא. בהשתתפות: משה דץ, רז שמואלי, צילי ינקו, חן כהן.

· 15.3.223 - יום ד' - 20:30 - מופע מיוחד ליום האישה "מה שהיה ביננו" אורחים מיוחדים: שלומית אהרון ולירון לב.

לפרטים נוספים והזמנות>>

בשיתוף FRIENDS
  • עוד באותו נושא:
  • ההסתדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully